Nature

Jak zbudować solidną bazę mailingową z którą warto być w kontakcie?
19 Września, 2017

Obecnie posiadanie strony internetowej przez firmy jest powszechne. Zamieszczone materiały, dane pozwalają poznać usługi jakie świadczysz oraz dowiedzieć się więcej o przedsiębiorstwie. W pewnym sensie jest to współczesna forma wizytówki. W świecie rzeczywistym, nie wirtualnym, gdy przekażesz klientowi wizytówkę oczekując, że będzie pamiętał o tobie. W świecie wirtualnym masz możliwość „przypomnieć się”, poinformować o nowościach, promocjach lub innych istotnych aspektach Twojej działalności. W jaki sposób? Przez zbudowanie solidnej bazy mailingowej.

Formularz kontaktowy na stronie.

Formularz kontaktowy na stronie to pierwszy krok w zbudowaniu bazy mailingowej. Skoro już potencjalny klient zjawił się na Twojej stronie i zainteresuję go usługa którą świadczysz bądź treści jakie publikujesz warto „pozwolić” mu zostawić swoje namiary. Ze zwykłej grzeczności.

Gotowa baza.

Zbieranie danych jest czasochłonne, dlaczego by nie kupić gotowej bazy? Jest to jakieś rozwiązanie z naciskiem na „jakieś”. Bazy często są przestarzałe, dodatkowo dla odbiorcy to będzie pierwszy kontakt z Twoją marką, usługą i prawdopodobnie nie będzie Cię kojarzyć. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że potraktuje Twój e-mail jak spam. Aczkolwiek, to jest trochę jak z ulotkami wkładanymi do skrzynek pocztowych, znaczna część odbiorców od razu wyrzuci do kosza, jednakże część odbiorców będzie zainteresowana i skorzysta z Twoich usług. Taki jest cel czyż nie?

Reklama w Internecie.

Inna metoda wymagająca wkładu finansowego jest reklama w Internecie. Zakładam, że szukasz rozwiązania które będzie skuteczne i nie zbyt drogie. Stąd, godne rozważenia będą linki sponsorowane Google Adwords w wyszukiwarce odsyłającą do Twojej strony lub do specjalnie przygotowanej na tą okazję tzw. Landing page. Również reklama zbierająca dane przez formularz kontaktowy na Facebook’u przyniesie oczekiwane rezultaty. Podstawą obu działań jest zawężenie wyświetlania reklam do lokalizacji w której świadczysz usługi oraz skierowanie reklam do określonej grupy odbiorców.

Konkursy.

Kolejna metoda to konkurs. W regulaminie konkursu zaznacz, że należy podać adres e-mail na który wyślesz ogłoszenie konkursu. Tym sposobem zbierzesz szybko bazę mailingową, jak dobrą? Słabo. Pośród tzw. konkursowiczów może znajdą się również ci co skuszeni wizją nagrody podadzą dane i będą faktycznie zainteresowani Twoimi usługami, lecz nie oszukujmy się, są na to małe szanse.

Podsumowanie.

Sposobów jest wiele, znacznie więcej niż te które podałem. Zależnie od specyfiki Twojej branży i Twoich odbiorców jedna metoda będzie skuteczniejsza od drugiej. Warto próbować, sprawdzać co działa a co nie. Tak czy inaczej jeśli nie masz jeszcze bazy mailingowej lub masz słaby odzew zacznij od podstaw. Na dobry początek wystarczy.